Czas na podsumowanie

Od moich poprzednich wpisów (Jaki sklep internetowy wybrać część 1 i część 2) porównujących wady i zalety różnych platform, które pozwalają na uruchomienie własnego sklepu internetowego mineło sporo czasu i choć sami producenci silników sklepowych zmienili co najwyżej cennik oraz dodali kilka dodatkowych integracji, to po bardziej szczegółowym zbadaniu obecnej sytuacji stwierdzam, że większość informacji zawartych w poprzednich wpisach jest dalej aktualna. Uruchomienie sklepu w dalszym ciągu wymaga sporego nakładu pieniędzy, ale to nie wszystko.

Większość firm oferujących sklepy działa na zasadzie software as service czyli udostępniają oni swój skrypt sklepu, jednak wymagają co rocznej opłaty w wysokości kilkuset złotych. Oczywiście w dalszym ciągu ograniczają nas przez limit sprzedawanych produktów, transfer miesięczny czy możliwość wpływania na wygląd sklepu.

Jak zatem otworzyć dobry sklep internetowy małym kosztem?

Może rewolucja to zbyt wielkie słowo, ale dla każdego kto chciałby otworzyć swój sklep internetowy Woocommerce to system, którym powinien zainteresować się w pierwszej kolejności. Dlaczego? O tym już za chwilę.

Woocommerce-logo

Woocommerce jest dodatkiem do znanego i cenionego, a w dodatku darmowego systemu do zarządzania treścią – WordPress.

Największe firmy, urzędy czy instytucje zaufały temu systemowi i zarządzają swoją stroną za pomocą WordPress’a. Przykładami mogą być New York Times, CNN, Forbes, Sony, Samsung, ale także i nasze rodzime witryny jak Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji czy Poczta Polska. 

Dodatkowo od jakiegoś czasu WordPress dodaje możliwość zarządzania nie tylko stroną, ale i sklepem internetowym, co otwiera przed nami wiece ciekawych możliwości.

Ile zatem kosztuje sklep internetowy oparty na WooCommerce?

Na otwarcie podstawowego, funkcjonalnego sklepu potrzebujemy jedynie 1500 zł – 1800 zł. W tej cenie otworzymy w pełni funkcjonalny sklep na szablonie pewmium. Jest to jednorazowy koszt za zainstalowanie i skonfigurowanie sklepu. W następnych latach opłacamy tylko domenę – koszt od 30 do 100 zł na rok oraz hosting czyli ok 100-300 zł rocznie w zależności od pojemności, szybkości czy np. limitu transferu.

I na tym koniec!

W najdroższym przypadku zapłacisz jedynie 400 zł rocznie, ale nie masz tu całkowicie żadnych ograniczeń i całkowitą kontrolę nad sklepem, serwerem i domeną. Dodatkowo nie musisz podpisywać umowy i zobowiązywać się do płacenia za oprogramowanie przez kilka lat, kiedy twój sklep nie zarabia na siebie.

Wykorzystanie Woocommerce to nie tylko szybki i przyjazny sposób na prowadzenie sklepu, ale również bezpieczny dla wszytkich, którzy chcą rozpocząć swoją sprzedaż w internecie, ale obawiają się, że mogą zainwestować duże piniądze i je stracić ponieważ sklep nie będzie zarabiał.

Zobacz jak może wyglądać twój sklep

Zobacz przykłady

Wady i zalety Woocommerce

 Jest przeznaczony dla małych i średnich sklepów, choć to tylko teoria.
 Woocommerce jest w 100% darmowy.
 Panel administracyjny jest bardzo łatwy w obsłudze.
Jest to system cały czas rozwijany i aktualizowany.
 Można go rozbudować o wiele ciekawych funkcjonalności i integracji jak w każdym innym oprogramowaniu sklepowym.
 Jest bezpieczny, a zastosowanie szyfrowania SSL całkowicie eliminuje problemy bezpieczeństwa.
 Płacimy tylko i wyłącznie za dodatki, które ułatwiają nam życie, jeżeli nie chcemy automatyzować niektórych funkcji możemy to robić wciąż za darmo.
 Istnieje niesamowita ilość szablonów premium, które mogą nadać twojemu sklepowi indywidualny wygląd.
 Isnieje wiele wtyczek, które pozwalają na wprowadzenie szybkich płatności jak DotPay, Przelewy24, PayU.
 Jest możliwość integracji Woocommerce z pośrednikami kurierów, InPostem czy Pocztą Polską.